divendres, 19 de març de 2021

 SOM A LA SETMANA DE LA SOLIDARITAT



Amb el que es reculli de les aportacions d'aquesta setmana, enguany ajudarem a finançar un projecte de 40 tabletes amb wifi per a nens i nenes que temporalment no poden, per motius diversos, anar a l'escola. Tot seguit us informem en quines zones de Mèxic estan situades les escoles on van aquests alumnes.

La població d'Ayuquilila està situada al nord-est de l'estat d'Oaxaca, exactament al quilòmetre 32 de la carretera que va de Huajuapan a Mariscala. De clima àrid i semidesèrtic, la seva terra és poc fèrtil, tot i que la major part de la població es dedica a l'agricultura. 

El barri de Xonoxtle pertany a la comunitat de Sant Miquel Amatitlán. Es caracteritza pel seu relleu, envoltat de petits turons, amb molta escassetat d'aigua. La majoria dels habitatges no tenen aigua entubada i el sòl és de terra. Tenen sort d'un parell de pous profunds. 

Situacions quotidianes en què es troben els alumnes d'aquestes zones: 
- Des de molt petits tenen l'obligació de cuidar el bestiar i sembrar. Les nenes ajuden en les tasques de casa. 
- En general la seva nutrició és precària. 

- Molts adults estan afectats per l'alcoholisme, motiu pel qual es viuen situacions familiars de gran tensió. 
- Hi ha moltes llars desintegrades per la migració d'algun dels progenitors. 
- Moltes persones no tenen recursos econòmics per falta d'ocupació. 
- Acadèmicament la por de no poder seguir les classes guanya terreny a la motivació per aprendre. 

L'acció educativa flexible i harmònica, característiques essencials de la pedagogia escolàpia, davant d'un panorama com aquest resulta molt difícil d'aplicar-la. Amb l'ajuda de tots i totes pretenem que almenys es pugui garantir l'escolarització apropant els alumnes a l'aprenentatge, mitjançant la inclusió social. 

Recordeu que avui dilluns ens heu de dir quants bolígrafs voleu i de quins colors. Que entre demà i demà passat recollirem el pagament de la compra. Finalment, dijous 25, us repartirem els bolígrafs. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada