dimecres, 11 de novembre de 2020

 R  E  S  P  E  C  T  E

Tema a tractar en la tutoria d'avui




No deixar-se endur pels altres equival a ser autèntic. Sovint la manca de respecte ve d'imitar els qui porten la veu cantant del grup. Quan algú a qui se'l respecta riu, hi ha qui se sent obligat a riure, no fos cas que hagués de donar explicacions de per què no ha rigut. Sotmetre's al criteri de l'altre és no tenir personalitat, no ser autèntic. El respecte va lligat a l'autenticitat de la persona. És autèntic qui s'allunya de tota falsedat i incoherència, i basa la seva actitud en una sòlida identitat. Quan se n'està convençut, l'obertura generosa als altres arriba per si sola i no hi ha cabuda per la falsa rialleta, germana de la mofa. Siguem persones íntegres i deixem-nos de falsa imatge. Si tan falsa és, acabarà per enganyar-te a tu mateix i t'allunyaràs del grup. Qui respecta és coherent amb la vocació de ser un més de la colla.     




Hem fet un joc de rol, de manera que cadascú tenia una etiqueta al front que desconeixia quina era. Els qui no interveníem en el joc sí que ho sabíem. S'han posat al mig del cercle que formàvem i cadascú ha reaccionat d'una manera, segons si eren més o menys acceptats. Al final, s'han col·locat a un nivell de fila, depenent de si han cregut que han estat més acceptats o no tant. Finalment, el professor ha fet una reflexió sobre les etiquetes que posem a la gent que ens envolta. I fent un incís especial al respecte que tots mereixem, sigui quina sigui la nostra etiqueta. Quan algú vulgui saltar-se aquesta línia del no-respecte, s'ha de quedar sol, no l'hem d'acompanyar. Núria MM.

El professor ha escollit aleatòriament deu alumnes i els hi ha posat una etiqueta al front. Els qui portaven l'etiqueta desconeixien la característica que tenien. Els seus companys amb etiqueta es relacionaven d'una manera o altra, segons quina era. Si era atractiu, per exemple, tothom volia anar amb ell, però si era homosexual, la gent se'n reia. En acabar el joc de rol, s'han posat en fila d'esquerra a dreta, com més a l'esquerra més bé s'havia sentit amb els companys. Finalment, s'han tret l'etiqueta i el professor ens feia reflexionar sobre la necessitat que sigui quina sigui la nostra etiqueta, ens mereixem un respecte, igual que els altres també mereixen ser respectats per nosaltres. Pablo MM.
 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada